Известие

Collapse
No announcement yet.

кое масло е по добро за т.с мотор на 156 ца

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Πο пътя на логиката,че повечето от нашите Алфи са на неизвестни хиляди километри и че преди да се внесат в България са яко язцедени и не се знае как са поддържани от предишните им собственици,бих казал,че HPX е много подходящо масло за тези коли а и цената му е много добра,5 евро за литър
    Alfa Romeo 159 2,4 Jtdm Q-tronic
    Citroen C2 1,6 Sensodrive

    Alfa Romeo 156 GTA Selespeed - EX
    Alfa Romeo 159 SW 2,4 Jtdm Q-tronic - EX
    Alfa Romeo 156 2,0 TS Selespeed - EX

    ....расоф ат, дърта кранта без зоб не пука!

    Comment


    • #47
      Първоначално публикувано от r.punto Покажи съобщение
      ...разлика никаква примерно хпх пълна синтетика държи същото налягане и загряване на двигател като ле манс...
      Аз ли не разбрах правилно, или казваш, че Selenia HPX е същото като Motul 300V Le Mans..?

      Comment


      • #48
        Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
        Аз ли не разбрах правилно, или казваш, че Selenia HPX е същото като Motul 300V Le Mans..?
        Не бе,просто казва,че мотора държи същото загряване и налягане и с едното и с другото масло.Selenia HPX е супер за дърти и разбити каляски, Motul 300V Le Mans е глезотийка за добре поддържани и пипнати двигатели.......
        Alfa Romeo 159 2,4 Jtdm Q-tronic
        Citroen C2 1,6 Sensodrive

        Alfa Romeo 156 GTA Selespeed - EX
        Alfa Romeo 159 SW 2,4 Jtdm Q-tronic - EX
        Alfa Romeo 156 2,0 TS Selespeed - EX

        ....расоф ат, дърта кранта без зоб не пука!

        Comment


        • #49
          Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
          Колега, като те гледам колко си убеден в това дето си написал и как си гледал гъстотата на топлото масло на око изобщо няма да ти обяснявам колко си зле
          Ти не умувай, ами вземи прочети малко. Имаш интернет, имаш и стандартите на тубата с масло и с гугъл лесно ще намериш какво означават и какъв е вискозитета на маслото при определена температура. Слушай Боби какво ти реди, в голяма заблуда си. 10W40 при -10 градуса ще е по-гъсто от 5W50, 0W40, 5W60....Също така е вярно, че 10W40 лятото при градско каране ще стане на чорба, докато 5В50 ще си е читаво. 10W - показва динамичния вискозитет при ниска температура, последната двойка 40, 50, 60 показват вискозитета при 100 градуса по целзии.(реално температурата е доста над 100, рашките правят тест на 300 което е близо до температурата на цилиндрите и после гледат какво е станало с маслото).
          Един съвет от мене, ако сте рацери по-добре питайте моторджиите с пистарки с какво масло карат и сипвайте същото, ако не сте -слагайте което ви е по джоба.
          Някой по-горе беше засегнал въпроса за базовите масла. За минералните ясно, ами за синтетиката какъв филм е. Има ли в БГ изцяло 100% синтетика? МАй отговора е има, ама трудно се намира. На се лъжжете, че "синтетичните" масла на шел, кастрол....са синтетични-масово се синтезират от петрол просто им е по-ефтино.
          Last edited by Alamo; d.m.y г., 23:47.
          Алфа 156 1,8ТС 1998г

          Comment


          • #50
            Двамата гугълджии си направете дискусия копи/пейст . .
            sigpic
            156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
            "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

            Comment


            • #51
              Гугълджиите поне са прочели по нещо, а очевидно са и разбрали прочетеното, и не излизат със знания от вида "много си зле" в дискусията.

              Alamo - има 100% синтетики у нас, но са скъпи масла от висок клас. Не че се намират трудно, просто са малко на брой като разновидност от повечето производители, а и се търсят малко, защото са за коли с много специална експлоатация и за огромен % от движещите се по улиците коли, е напълно излишно наливането на подобни масла.
              Иначе за "синтетиките" е вярно, аз и по-горе го споменах, а и ти нищо невярно не си допълнил.
              Просто е важно да се прави разлика между термините "пълна синтетика" и "100% синтетика". Едното и другото са различни неща.
              Две черни перли...

              Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark '99 | Renault 19 1.4 Energy '93

              Comment


              • #52
                Колега казах, че си зле защото е така, всичко е елементарна физика и няма смисъл да ти обяснявам, явно Гугъла е твоя таван - не искам и не мога да променя това. Не съм искал да те обидя, аз когато съм се ровил във спесификации на масла ти още не си чувал за Гугъл
                Все пак ще се опитам да ти налея малко мозък в главата с един пример за 6 годишни деца - Вземи една лъжичка и разбъркай една чаша с прясно мляко и после направи същото с чаша кисело мляко, направи го колкото пъти е нужно(така като гледам при тебе ще е някъде 40-50пъти, докато усетиш разликата) докато те осени просветлението Всичко е елементарна физика, неслучайно има fuel economy масла 0-30, 5-30 и т.н.

                И първи ти зададе със това, че "ставаме смешни", да ти припомня . .

                пп Сложи си и в скоростната кутия 85-140 за още по-голяма икономия - и да не забравиш да погледнеш в Гугъла какво е това!
                Last edited by code; d.m.y г., 14:22.
                sigpic
                156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                Comment


                • #53
                  Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                  Колега казах, че си зле защото е така, всичко е елементарна физика и няма смисъл да ти обяснявам, явно Гугъла е твоя таван
                  Я сподели кои са твоите источници на информация? Аз ползвам интернет. SAE и API си имат официални страници и на тях си пише какво представляват стандартите им и как се тестват маслата. Пак ти казвам при ниска температура масла с една и съща цифра пред W имат еднакъв динамичен вискозитет. Ще ползвам твоя пример - вземи прясно мляко данон и прясно мляко фибела и почни да ги бъркаш, май ще ти трябва доста бъркане докато схванеш приликата.
                  Алфа 156 1,8ТС 1998г

                  Comment


                  • #54
                    Значи да обобщим за да не подведем колегата
                    Кое е по добро за ТС - фибела, данон или кисело ?
                    Много тинейджърско развитие на тая тема
                    AR 156 2.0 JTS / SW 2003 Y

                    Comment


                    • #55
                      Колега, а като си се ровил в спецификации на масла, докато ние сме ходили прави под масата и не сме чували за Гугъл можеш ли да ме посъветваш на село ЮМЗ-то с какво масло да го карам, щото разхода му е голям, а и дисковата брана си е тежка за влачене ?!
                      Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 210 кавала ... и малко отгоре
                      Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW .. бързият влак
                      Renault Clio DCi 2018 .. без коментар .. да е щастлива жената

                      Comment


                      • #56
                        Ако нямате какво повече да кажете ПО ТЕМАТА - ще бия катанеца.
                        166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
                        ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

                        Comment


                        • #57
                          Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                          Колега казах, че си зле защото е така, всичко е елементарна физика и няма смисъл да ти обяснявам, явно Гугъла е твоя таван - не искам и не мога да променя това. Не съм искал да те обидя, аз когато съм се ровил във спесификации на масла ти още не си чувал за Гугъл
                          Все пак ще се опитам да ти налея малко мозък в главата с един пример за 6 годишни деца - Вземи една лъжичка и разбъркай една чаша с прясно мляко и после направи същото с чаша кисело мляко, направи го колкото пъти е нужно(така като гледам при тебе ще е някъде 40-50пъти, докато усетиш разликата) докато те осени просветлението Всичко е елементарна физика, неслучайно има fuel economy масла 0-30, 5-30 и т.н.

                          И първи ти зададе със това, че "ставаме смешни", да ти припомня . .

                          пп Сложи си и в скоростната кутия 85-140 за още по-голяма икономия - и да не забравиш да погледнеш в Гугъла какво е това!
                          Ти верно ли си вярваш, че разликата от 0-30 до 15-50 масла е като да бъркаш прясно и кисело мляко в чаша с лъжица?!?! Леле-леле, доживях и такова чудо да прочета... искрено се надявам да си го ударил на ироничен майтап, щото това ако верно го мислиш (а явно е така, съдейки по желанието ти да ми "наливаш акъл"), наистина се питам ти доколко си зле... това, дето го написа, е някакъв виц, просто... ок, не ми вярвай на мен, ама се допитай тогава до химици, най-малкото, щото това, дето го написа е най-култовата щуротия на тема масла, която съм чувал и чел изобщо някога. Дори ще я метна на двама от механиците ми, както и на един приятел - химик висшист, с който шпорим коли и картинги по пистите - да им оправя понеделнишкото настроение...

                          Тонов, хлопвай мандалото на тази тема, щото доникъде няма да стигнем с подобни кръчмарски лафове от философи, разбиращи маслената "гъстота" като сравнение между прясно и кисело мляско...
                          Две черни перли...

                          Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark '99 | Renault 19 1.4 Energy '93

                          Comment


                          • #58
                            Ами обяснявам ти го като на малоумен бе колега, да разбереш какво ти говоря, сори ако съм те подценил/надценил, а тя темата отдавна е за ключ . . . .

                            пп а разликата в гъстотата ти я хващаш на око, аз забравих хаха
                            sigpic
                            156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                            "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                            Comment


                            • #59
                              Напротив, точно това съм обяснил поне няколко пъти - че на око изглежда едно, а всъщност това не означава абсолютно нищо... ама толкова си и чел. Още 5 човека ти го намекнаха първо, после ти го и казаха, ама ти едно си знаеш... жив и здрав, подобни спорове са излишни. Той автора на темата дори ми писа и ЛС да благодари за инфото и че с ФАКТИТЕ, споменати в темата, сме му помогнали с избора. От тази гледна точка - да, за ключ е, защото многознайковци като теб само я цапат с писане на бисерни глупости. Всичко най-хубаво.
                              Две черни перли...

                              Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark '99 | Renault 19 1.4 Energy '93

                              Comment


                              • #60


                                попаднах на малко информация и и гледам тук ажипа е с най-силен вискозител.кастрола е над Селенията.............................
                                Alfa Romeo 145 junier -на части/Alfa Romeo 2.0 QV НА ЧАСТИ/Alfa Romeo 156 2.0 TS GTA-Продадена/
                                Аlfa Romeo 155 1.7ts-Продадена/Volvo V70 2.4 140 1999g-Продава се/Настояща Volvo V70 2.0 TURBO AWD 226(За сега)Кончета!

                                Comment

                                Working...
                                X